Ο οικονομολόγος, κοινωνιολόγος και φιλόσοφος Pareto το 1897 παρατήρησε ότι 80% του πλούτου κατεχόταν από 20% του πληθυσμού. Η Αρχή του Pareto, στο ευρύτερο πλαίσιό της, υποστηρίζει ότι 80% των αποτελεσμάτων προκύπτουν από 20% των προσπαθειών. Με άλλα λόγια, ο Κανόνας 80-20 σημαίνει ότι, σε κάθε κατάσταση, λίγοι παράγοντες (20%) είναι ζωτικοί και πολλοί (80%) είναι δευτερεύουσας σημασίας.

Η αρχή του Vilfredo Pareto βρίσκει απήχηση και στην κίνηση προς το site σας. Παρατηρώντας τις πηγές επισκεψιμότητας, θα πρέπει να εστιάσουμε τις προσπάθειες μας και τις δυνάμεις μας για να αναπτύξουμε το 20% των κορυφαίων πηγών επισκεψιμότητας και να εγκαταλείψουμε τελείως το υπόλοιπο 80%.

Εάν θέλουμε επισκεψιμότητα, θα πρέπει να εστιαστούμε στις κορυφαίες πηγές, μόνο με την εστίαση σε ένα πράγμα που δουλεύει θα γίνουμε καλοί σε αυτό και θα πετύχουμε τον στόχο μας, ο οποίος είναι να διπλασιάσουμε ή να πολλαπλασιάσουμε την επισκεψιμότητα προς τo site μας!

 

Το Search Engine Marketing (SEM) σε αριθμούς

To 43% των επισκεπτών ενός site έρχονται από τις μηχανές αναζήτησης ενώ το 45% όσων εκτελούν αναζητήσεις κοιτούν μόνο την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Ο μέσος μεγάλος διαφημιζόμενος στις ΗΠΑ αγοράζει 17.000 keywords έναντι 3.000 έως 4.000 στην Ευρώπη. Γι’ αυτό και η Google αποκτά το 40% των εσόδων της εντός ΗΠΑ παρά το γεγονός ότι το 72% των αναζητήσεων γίνονται εκτός ΗΠΑ.

Tο keyword advertising στις ΗΠΑ εκτελείται από εξειδικευμένες εταιρείες, ενώ στην Ευρώπη από τις διαφημιστικές εταιρείες (στην Αγγλία το 70%).

Η γενική εκτίμηση για την απόδοση του SEM είναι πως 1€ διαφήμιση αποδίδει συνήθως 10 με 20€ σε επιπρόσθετο τζίρο. Αυτό δεν είναι σίγουρο 100%, γιατί ο ανταγωνισμός ρίχνει τα νούμερα.

Επειδή η αγορά είναι πολύ ρευστή για κάθε διαφημιστική εκστρατεία γίνονται δοκιμές σε όλες τις μηχανές αναζήτησης με όλα τα keywords και επιλέγονται οι πιο αποδοτικές καμπάνιες.

Η αξιολόγηση κάθε καμπάνιας γίνεται μετά από 2 έως 10 clicks, ενώ ως πιο σημαντική από τις λέξεις αναζήτησης του χρήστη θεωρείται η τελευταία.

Η google κερδίζει το 25% των εσόδων του από το Adsense. Ένας καλός χρήστης SEM δεν αφιερώνει σε αυτό πάνω από το 7% του προϋπολογισμού του, καθώς το conversion είναι 25 έως 30% ακριβότερο απ’ ό,τι από Adwords.

Όσο κι αν φαίνεται περίεργο τα αποτελέσματα αναζήτησης που βρίσκονται στις θέσεις 4 έως 10 επιτυγχάνουν καλύτερη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων CTR απ’ όσο τα πρώτα 4.

Για όσες λέξεις κλειδιά αποτύχουμε με την παραμετροποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) καταφεύγουμε στην αγορά τους με το marketing μηχανών αναζήτησης (SEM).

Η γενική εκτίμηση είναι ότι το SEO αποδίδει περισσότερο αλλά αποτελεί πιο μακροπρόθεσμη επένδυση. Πάντως το 75 έως 90% των χρηστών δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά ανάμεσα σε οργανικά αποτελέσματα και επί πληρωμή αποτελέσματα.