Η επισκεψιμότητα ή η κίνηση γενικότερα των επισκεπτών προς το site σας (web traffic) μπορεί να γίνει σχεδόν ανέξοδα εάν είστε έμπειροι και διατεθειμένοι να δουλέψετε για αυτό. Ειδάλλως θα πρέπει να ξοδέψετε χρήματα για να πληρώσετε άλλους ειδικούς να το κάνουν αυτό για εσάς, να πληρώσετε για την διαφημιστική σας καμπάνια ή για να δημιουργήσετε το σχετικό υλικό μάρκετινγκ.

Search Engine Marketing (SEM)

Ο στόχος του SEM είναι να πετύχει την υψηλότερη δυνατή ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, για αναζητήσεις που έχουν σχέση με την επιχείρησή σας, το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε. Με άλλα λόγια το SEM χρειάζεται για να φέρει traffic στο blog, site ή eshop σας. Όλες οι ιστοσελίδες, ανεξαρτήτως περιεχομένου, έχουν συνήθως ως κύριο στόχο τους το περιεχόμενο αυτό να γίνει γνωστό και προσβάσιμο σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μερίδα χρηστών του διαδικτύου. Εκτός από το μάρκετινγκ περιεχομένου ή content marketing.

Δεν φθάνει λοιπόν μόνο το ποιοτικό περιεχόμενο ή το εκπληκτικό web design για να μπορέσει το site σας να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό. Η χαμηλή επισκεψιμότητα αν δεν βγαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης είναι ένα πρόβλημα στο αν το site σας τα καταφέρει να βγάλει λεφτά από το ίντερνετ ή όχι. Αν λοιπόν επιθυμείτε να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google, μία από τις μεθόδους που μπορείτε να αξιοποιήσετε είναι το Search Engine Marketing (SEM).

Αποτελεί ένα ευρύτερο σύνολο από επιμέρους μεθόδους marketing, οι οποίες αξιοποιούνται για την προώθηση των ιστοσελίδων, την αύξηση του traffic τους και εν τέλει την επίτευξη μίας υψηλής θέσης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Συγκεκριμένα, συμπεριλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες marketing:

Search Engine Optimization

Ως SEO (Search Engine Optimization) ορίζονται όλες οι μέθοδοι και διαδικασίες που χρησιμοποιούνται, ώστε να επιτευχθεί η εμφάνιση ενός website σε υψηλές θέσεις στα κύρια αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όταν ένας χρήστης αναζητά πληροφορίες, η μηχανή τού επιστρέφει χιλιάδες αποτελέσματα. Ο μέσος χρήστης συνήθως δίνει έμφαση στα πρώτα 10-20 αποτελέσματα και σπανίως θα ελέγξει όσα εμφανίζονται μετά την 3η ή 4η σελίδα. Στόχος λοιπόν, είναι τόσο η επίτευξη μίας υψηλής θέσης για τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που σας ενδιαφέρουν, όσο και η διατήρηση της θέσης αυτής στην διάρκεια του χρόνου. Για να το επιτύχετε αυτό, θα πρέπει καταρχήν να επιλέξετε τα keywords για την ιστοσελίδα σας, τα οποία πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικά των προϊόντων και των υπηρεσιών της εταιρίας σας, ή του περιεχομένου της προσωπικής σας ιστοσελίδας.

Pay-per-Click διαφημίσεις

Οι pay-per-click διαφημίσεις, οι οποίες αναφέρονται και ως sponsored listings, επιστρέφουν επί πληρωμή αποτελέσματα σε αναζητήσεις συγκεκριμένων keywords, προσελκύοντας νέους επισκέπτες σε μια ιστοσελίδα.

 

Search Engine Analytics

Αποτελεί μέθοδο ανάλυσης των στατιστικών που προκύπτουν από την αξιοποίηση των στρατηγικών SEM στο σύνολό τους. Με την παρατήρηση ενός συνόλου από παραμέτρους, όπως είναι το ιστορικό αναζητήσεων, η παρακολούθηση των keywords σε χρήση κλπ, μπορείτε να βγάλετε χρήσιμα συμπεράσματα για τις τακτικές που ακολουθείτε για την ανάδειξη της σελίδας σας σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ενδεικτικά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν για την ανάλυση αυτών των στατιστικών είναι το Google Trends και το Google Insights από τα Google Analytics.

Social media optimization

Με το SEM μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τα social media, όπως είναι για παράδειγμα το Facebook, το Twitter, το LinkedIn και το Google+ για να διαφημίσετε και να αναδείξτε την ιστοσελίδα σας.

Paid Inclusion

To Paid inclusion αποτελεί την επί πληρωμή καταχώρηση ενός site στα ευρετήρια των μηχανών αναζήτησης, στο λεγόμενο index και σε directories ιστοσελίδων έναντι καταβολής κάποιου αντιτίμου. Με την συγκεκριμένη μέθοδο, οι μηχανές αναζήτησης συμπεριλαμβάνουν αυτόματα τις καταχωρημένες σελίδες σε αποτελέσματα αναζήτησης. Προσοχή γιατί πλέον η Google τιμωρεί αυτήν την τακτική και ίσως η καταχώρηση σε καταλόγους επί πληρωμή να βλάψει τα αποτελέσματά σας και το site σας.